[ad_1]

De Consumentenbond stelt dat Nederlanders dagelijks veel en soms lastige keuzes moeten maken, zoals het kiezen van de juiste zorgverzekering of het vergelijken van koptelefoons. ‘Waar ga je dan te rade? De Consumentenbond.’

In de nieuwe campagne brengt de bond de grote hoeveelheid keuzes herkenbaar in beeld. De pay-off ‘Maak het jezelf makkelijk’ moet benadrukken dat de Consumentenbond het maken van lastige keuzes makkelijk maakt.

Maaike Kammerman, routebepaler merk & integrale communicatie bij de Consumentenbond, laat weten: ‘We tonen onze waarde door op een prettige manier in te spelen op de behoeftes van de consument, in alle koopfases. Dat past goed in de huidige wereld vol mogelijkheden, waar alles direct beschikbaar is maar je niet precies weet wie je kunt vertrouwen. We makkelijk moeilijke keuzes makkelijk, voor iedereen.’

Ook introduceert de Consumentenbond een nieuw logo (zie onder) en nieuwe huisstijl, ontwikkeld door Studio Dumbar (onderdeel van Dept). De nieuwe stijl is terug te zien in onder meer de Consumentengids en op de website.

Sandra Molenaar, directeur van de Consumentenbond, over de vernieuwingen: ‘We zetten hiermee een volgende stap in onze herijkte positionering. Het uiteindelijke doel is dat iedereen, met gemak en zekerheid, producten en diensten koopt en deze gebruikt in een eerlijke en veilige markt. Daar wordt uiteindelijk iedereen beter van.’

De campagne is vandaag van start gegaan op radio en social media. De animaties zijn vanaf maandag 14 oktober te zien op verschillende digital out of home-locaties in het land.


Het nieuwe logo van de Consumentenbond.



[ad_2]

- Advertentie -